Pressemeddelse
Dato:

Ismejeri har succes med både planter og køer

Spangsberg som ny kunde og en ny guldmedalje for is lavet på mælk bekræfter, at en beslutning om både at lave is på planter og på mælk var helt rigtig for Ismejeriet Thy og Dragsbæk Ice Cream & Desserts, som ismejeriet er en del af.

Ismejeriet Thy blev kendt for at lave is på planter. Men hvorfor begrænse sig til planterne, når kunderne også efterspørger is lavet i Danmark og på mælk? Derfor blev strategien revideret sidste år, så begge dele nu bliver produceret på det moderne Ismejeri i Thy.

”Efter at have indtaget 70% af det plantebaserede ismarked, drømmer vi nu om at indtage 70% af markedet for fløde- og mælkebaseret is,” siger Claus Sørensen, direktør for Dragsbæk Ice Cream & Desserts.

”Antallet af kunder vokser, og både kunder med et stærkt brand og kunder med egne mærker har fuld tillid til, at vi leverer på begge dele. Vi bliver ganske enkelt valgt til at udvikle og producere is, fordi vi med vestjysk beskedenhed er ret skrappe til at lave lækre is,” forklarer Claus Sørensen.

Prisvindende flødebolle-is sammen med Spangsberg
Spangsberg er en af de nye kunder på ismejeriet, og for nyligt blev to nye flødebolle-is lanceret, som de to parter har udviklet sammen. Men allerede inden lanceringen havde den ene variant af flødebolle-isen vundet guldmedalje ved Liquorice Taste Award 2025 under Lakridsfestival i Bagsværd. Medaljen blev givet for udsøgt smag af Spangsbergs flødebolle-is med hindbær og lakrids.

”Vi har et stærkt brand inden for flødeboller, mens Ismejeriet Thy er kendt for is i særklasse. Det er et stærkt match. Ellers vinder man heller ikke guld, før en ny is overhovedet er landet i frysedisken,” siger Michael Spangsberg.

Claus Sørensen ser også masser af potentiale i samarbejdet.

”Spangsberg står utroligt stærkt på tværs af alle kæder, og indkøberne fra de forskellige kæder var vilde med flødebolle-isen ved prisuddelingen. Derfor kommer den nye flødebolle-is ud til et rigtigt stort publikum og med seriøse markedsføringsmuskler i ryggen,” siger Claus Sørensen.

Nyhed bliver fulgt af nyhed
Claus Sørensen oplever, at ’hele pakken’ hos Dragsbæk Ice Cream & Desserts trækker nye kunder til; en skarp is-viden hos Ismejeriet, der hurtigt kan udvikle nye varianter sammen med kunderne, i kombination med stor soliditet og skala hos Dragsbæk koncernen, som kan hjælpe med at skubbe flere danskproducerede is på markedet.

En anden nyhed er klar om få dage i REMA 1000. Her kan forbrugerne se frem til at smage på et andet stærkt samarbejde i frysedisken. Den kendte finske lakridsgigant, Panda, har sammen med Ismejeriet Thy udviklet en ny is, Panda Liquorice Ice Cream.

”Det er virkelig fedt at arbejde sammen med kendte brands som Panda og Spangsberg om is-nyheder. På samme måde går vi meget op i at udvikle is til kæderne under private label. Det bliver hurtigt til millionvis af danske is,” siger Claus Sørensen.

Stærk på is under butikkernes egne brands
I det seneste år har Ismejeriet Thy bl.a. produceret is til REMA 1000 under deres eget mærke.

”De seneste samarbejdsaftaler er et billede af det momentum vi har lige nu, og det skal vi udnytte til at få endnu mere danskproduceret is ud i detail og foodservice. Og det er uanset om isen er lavet på planter eller mælk. Vores vigtigste mål er altid at lave lækre is sammen med kunderne,” afslutter Claus Sørensen.

 

Nævnt i;

Presseinformation

Alt materiale kan frit anvendes med kildeangivelse: Dragsbæk A/S. Har du brug for yderligere information, kommentarer eller interview, er du altid velkommen til at kontakte:

Presseansvarlig:

Jacob Yde Knudsen

Dragsbæk A/S, Tilstedvej 73, Indgang 3, 7700 Thisted